HTML

Ebiz - a kanapétól a végtelenbe és tovább!

2005-ben próbaképpen kezdtünk bele családi vállalkozásként az e-kereskedelembe. Azóta sok mindent megtanultunk - a saját bőrünkön. Okulásként megosztom tapasztalataimat, gondolataimat, érzéseimet - ha egyetértesz, csináld te is, ha nem, hát legalább ne kövesd el a hibáinkat. :)

Friss topikok

Linkblog

A Heffalump és a Zelállás joga

2010.11.24. 08:00 BognarAkos

Rendre írnak-hívnak-panaszkodnak ismeretlen ismerőseim hogy a Fogyasztóvédelem így meg úgy, hogy megbírságolták őket, hogy így nem lehet élni, állandóan csesztetik őket. És amikor megmutatják a végzést, hogy milyen hiányosságot talált náluk a felügyelet, teljesen igazat kell adjak nekik.

Mármint a fogyasztóvédelemnek.

Elképesztő, hogy a cégek mennyire nincsenek tisztában a jogi kötelezettségükkel - pedig ma már ezer és egy fórumon megjelent, melyek azok az alapvető szabályok, amelyeket be kell tartaniuk. Az egyik slágertéma "az elállás joga". Pedig a rendelkezés teljesen egyértelmű: a magyarországi vevők 8 munkanapon belül indoklás nélkül elállhatnak a vásárlástól. Egyszerűen visszaküldi hozzánk a terméket, és mi szó nélkül visszatérítjük a termékek és a szállítási költségek árát is. Ezt a rendelkezést kifejezetten azzal a szándékkal hozta a törvényalkotó hatóság, hogy a vásárló annak ellenére is biztonsággal vásárolhasson, hogy fizikailag nem láthatja, nem tapinthatja meg a terméket a vásárlás előtt.

Talán az alapszabályt ismerik is a kereskedők, ám sokan nem adják vissza az eredeti kiszállítási díjat (talán ez az egyik leggyakoribb bírságolási pont), illetve kikötik, hogy csak az eredeti, bontatlan csomagolásban veszik vissza a terméket. Márpedig ez már nem felel meg az előírásnak, a vásárlónak ugyanis joga van kipróbálni - azaz használni - a terméket.

Ciki a kereskedőnek, jó a vásárlónak.

Ciki, mert a vásárló visszaélhet a törvénnyel, például elektronikai termékek esetében egy hétig használja a videokamerát, esetleg játszóházat vesz, majd a szombati zsúr után visszaküldi, mondván nem ilyenre gondolt. Előfordul. A névtelenség, az arctalanság könnyen csábítást enged "az erő sötét oldalának", de nem ez a jellemző. A vásárló tökéletes biztonságban vásárolhat a neten, hiszen semmilyen kötelezettség nem terheli. És számunkra, kereskedők számára ez a legfontosabb, hiszen így bővül a piacunk, így tudunk egyre több és több vásárlót elcsábítani az "offline" boltokból.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://ebiz.blog.hu/api/trackback/id/tr52460656

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hertay Ákos · http://kkv-ugyvitel.blog.hu 2010.11.28. 20:15:30

Ákosom, csak a fél igazságot írtad le.

Mivel szerzői joggal védett termékre - és a szoftver az jellemzően ilyen - megtagadhatod a visszavételt, ha kinyitották a dobozt. Nemdebár?

Vagyis a kamerát használhatják, a szoftvert nem. Ez azért súlyos különbség.

BognarAkos 2010.11.28. 20:19:57

@Hertay Ákos: Persze, sok kivétel van, a szoftver is ilyen. Meg az egyedi készítésű póló, regisztrált szoftver (azt felbontani se kell, ugye), de akik effélével foglalkoznak, azok tényleg olvassák el alaposan a vonatkozó szabályokat, törvényeket. :)
süti beállítások módosítása