HTML

Ebiz - a kanapétól a végtelenbe és tovább!

2005-ben próbaképpen kezdtünk bele családi vállalkozásként az e-kereskedelembe. Azóta sok mindent megtanultunk - a saját bőrünkön. Okulásként megosztom tapasztalataimat, gondolataimat, érzéseimet - ha egyetértesz, csináld te is, ha nem, hát legalább ne kövesd el a hibáinkat. :)

Friss topikok

Linkblog

Fizess bankkártyával!

2010.11.22. 09:00 BognarAkos

Több mint egy éve vezettük be a bankkártyás fizetés lehetőségét. Szépen növekszik is a használati arány, annak ellenére, hogy gyakorlatilag senki nincs tisztában az igazi előnyeivel - se a kereskedők, se a vásárlók. A tévétől kezdve gazdasági újságírókon át azt hallom mindenhonnan, hogy "az emberek félnek használni".

Baromság.

Az emberek nem félnek használni, igenis használják. Annak ellenére, hogy a média állandóan a (rendszerint tengerentúli) visszaéléseket sulykolja beléjük. Pedig - tessék már erről is írni, könyörgöm! - ez az egyetlen olyan fizetési mód, amelynél a tranzakció visszavonható. Ugyanis fizetéskor az összeg nem levonásra, hanem csak zárolásra kerül a vásárló bankszámláján. Elég telefonon megreklamálni a bankjánál a teljesítést, és a bank felkéri a kereskedőt, hogy igazolja a termék eladását - ennek hiányában a vásárló visszakapja a pénzét. Bankkártyás fizetés esetében - amennyiben a vásárló betartja a legalapvetőbb biztonsági szokásokat - a vásárlót nem érheti kár. Ezzel szemben banki előreutalásnál vagy készpénzes fizetésnél a vásárló a néha bizonytalan kilétű kereskedővel kénytelen hadakozni a pénzéért.

A másik tévhit, hogy "ha megadom a kártyaadataimat, akkor majd a cég stiklis alkalmazottai újra meg újra lehúzzák a kártyámat".

Totális tévedés.

A kereskedő nem láthatja az ügyfél bankkártyájának adatait, hiszen a tranzakció mindvégig a bank titkosított felületén zajlik - tehát ha akarná, se tudná használni a vásárló kártyáját, mert fizikailag nem tudja újra "lehúzni". A folyamat leegyszerűsítve úgy néz ki, hogy webáruház rendszere átadja a banknak a kívánt összeget, a bank elintézi a tranzakciót, majd válaszol az áruháznak, hogy sikerült-e a művelet. Ennyi. Persze a vásárló részéről is elvárható némi körültekintés, hogy amikor a bankkártyaszámot megadja, akkor megnézze, hogy a kereskedő saját felületén egy adatmezőbe írja be a számot, vagy egy bank titkosított felületén.

Szerintem inkább a kereskedők vonakodnak a kártyás fizetés lehetőségét megadni. Ennek egyrészt technikai oka van, félnek egy ilyen programozási veszélyzónába belépni (ez esetben tessék például ide látogatni: www.bigfish.hu/hu/megoldasaink/webfejlesztes/online_fizetes), másrészt nyilvánvalóan ódzkodnak a kártyahasználat jellemzően 2% körüli költségét benyelni. Pedig a kártyás fizetésnek van még egy hozzáadott értéke: növeli a vásárló bizalmát az eladó felé. A vásárló ugyanis a készpénzét is fél odaadni valakinek, hiszen nem tudja, ki van a "túlsó végen". A bankkártyás fizetésnél pedig feltételezi, hogy "mégiscsak valami komoly cégnek kell lennie".

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://ebiz.blog.hu/api/trackback/id/tr562460599

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása