Csöng a telefonom, a hívó száma nincs kijelezve - az esetek 95 százalékában az ilyet nem veszem fel, de ma szépen süt a nap, gondoltam, legyen szerencsés napod, öreg. Schwaboakármi cégtől hívnak, nem értem se a céget, se a nevét, de menjek oda a bankterminálunkhoz, és csináljam ezt meg ezt.
Mi van?!
Hát hogy a CIB Bank megbízásából a POS terminálok szoftverét frissítik, és menjek oda a terminálhoz, és üssem be ezt meg azt, különben 10 nap múlva nem fogjuk tudni használni. Mivel az ügyfélszolgálatunkon valóban van POS terminál, kezd összeállni a kép - alapból bizalmatlan vagyok, ezért nyilván adathalászatra gyanakodtam. Udvariasan közöltem, hogy köszönjük az információt, előtte talán mégis felhívnánk a bankunkat és tájékozódnánk. Jó, de akkor 10 perc múlva újrahívhat? Ember, mondom, egy letiltott számról hívsz, azt se tudom ki vagy, a bank nem értesített ilyen partizánakcióról, nyilván ne hívj többet - add meg a számod, majd mi keresünk.
Most jön a csattanó: azt ő nem adhatja meg adatbiztonsági okokból. :)
Később kinyomoztuk, nem adathalász, csak ügyfélbiztonsági szempontból szerencsétlen módon intézett akcióról van szó. De hát Margit, nóóóórmális vagy? Kell ez a majomkodás bankkártyás kérdéskörben, amikor amúgy is olyan nehezen épül ki az emberek bizalma?