HTML

Ebiz - a kanapétól a végtelenbe és tovább!

2005-ben próbaképpen kezdtünk bele családi vállalkozásként az e-kereskedelembe. Azóta sok mindent megtanultunk - a saját bőrünkön. Okulásként megosztom tapasztalataimat, gondolataimat, érzéseimet - ha egyetértesz, csináld te is, ha nem, hát legalább ne kövesd el a hibáinkat. :)

Friss topikok

Linkblog

Működő hirdetések - NOT! 1. rész

2010.11.28. 17:00 BognarAkos

Amikor egy kis "garázscég", nevezzük inkább kanapévállalkozásnak, azon kapja magát, hogy az eddigi hirdetésre szánt fillérei (amik az indulás óta évekig gyakorlatilag a nullával egyenlőek) hirtelen már forintban mérhetők, akkor jön a következő nagy kérdés: hogyan, hol költsem el? Mi az, ami működik, és mi nem? Hiszen mi, "kicsik" a hirdetés sikerességét közvetlenül a bőrünkön érezzük: ha nagyon bejön, akkor azért, mert rengeteg plusz munkánk lesz :), ha pedig nem, akkor azért, mert úgy gondoljuk, hogy kidobtunk az ablakon egy rakás pénzt. Éppen ezért idén egy kicsit másképp csináltuk, mint logikus lenne: amikor versenyszerűen gokartoztam, az öregek mondogatták, hogy vannak kanyarok, amiket direkt el kell rontani, hogy az utána következőt már jól tudd venni. Milyen igaz! Mivel idén tehettük meg először, kvázi direkt kidobtuk az ablakon a pénzünk egy részét - éppen azért, hogy jövőre már legyen tapasztalatunk.

Éveken keresztül sehol, értsd SEHOL nem hirdettünk, csak igyekeztünk a lehető legjobban kihasználni az ingyenes lehetőségeket - toltuk a lap.hu és mutációit, fórumoztunk, néha talán még az aprónetre is odamerészkedtünk, építettük az adatbázisunkat, hírleveleztünk... 2007-ben pár tízezer forintot költöttünk próbaképpen az AdWordsben (közepes hatásfokkal), majd amikor rájöttünk, hogy a kampányok kezelése embertelenül izzadságos munka lesz, ráadásul minimum két doktori kell hozzá, plusz napi 25 óra állandó tanulás, hogy követni tudd a trendeket/újításokat, abbahagytuk. 2008-ban költöttünk először komolyabban AdWordsre (talán 300 ezer forintot egész év végén), és végre megbíztuk a fiók kezelésével a Klikkmániát - emlékszem, hogy milyen nehéz volt előre feltölteni az egyenlegünket (sőt, még tavaly is igen komoly gondot okozott). 

Idén azonban már "komoly" büdzsénk volt - a több száz milliós éves forgalmunkhoz mértem megaLOL :), de azért már megengedhettünk magunknak egy kicsit keményebb kiadást. Ismervén a nagy igazságot, mely szerint a marketingre költött összeg fele kidobott pénz, csak ugye melyik fele, szóval elhatároztuk, hogy nem garasoskodunk, hanem megcélzunk néhány területet "józan paraszti ésszel", kifejezetten teszt céllal. (Még mindig inkább most, amikor viszonylag kicsiben játszunk, mint amikor jövőre - remélhetőleg - már komoly elvárásokat is támasztunk egy-egy kampány megtérüléséhez.)

A konkrét részletekkel majd pár nap múlva folytatom, mára elég volt a munkából.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://ebiz.blog.hu/api/trackback/id/tr752479074

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása